REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO NOTX.PL
§ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Administratorem Serwisu NOTX.PL (dalej jako „Serwis”) jest ANALITYKUS MARCIN BŁASZKO, prowadzący działalność gospodarczą pod adresem: ul. Wilsona 58/15, 33-100 Tarnów, NIP: 6282131034, REGON: 382511061 (dalej jako „Administrator” lub „Sprzedający”).
- Adres e-mail do korespondencji: kontakt@notx.pl.
- Niniejszy Regulamin określa warunki korzystania z Serwisu, zakres oferowanych Produktów Cyfrowych i usług świadczonych przez Administratora oraz zakres jego odpowiedzialności.
- Treść Regulaminu znajduje się pod adresem:
https://notx.pl/regulamin
. Na żądanie zainteresowanej osoby, treść Regulaminu zostanie jej udostępniona na wskazany przez nią adres e-mail, w sposób umożliwiający pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu. - Administrator umożliwia Klientowi kontakt:
- a) listowny na adres: ANALITYKUS MARCIN BŁASZKO, ul. Wilsona 58/15, 33-100 Tarnów;
- b) pod adresem e-mail: kontakt@notx.pl.
- Informacje o funkcjonalnościach Produktów Cyfrowych oraz technicznych środkach ich ochrony, dostępności wsparcia technicznego i aktualizacjach, a także mających znaczenie kompatybilnościach i interoperacyjnościach Produktów Cyfrowych, o których Administrator wie lub powinien wiedzieć, znajdują się na stronach sprzedażowych poszczególnych Produktów Cyfrowych w Serwisie.
§ 2. DEFINICJE
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Platforma – strona internetowa pod adresem:
portal.notx.pl
, za pośrednictwem której udostępniane są niektóre Produkty Cyfrowe. - Dodatkowe usługi – usługi lub treści opisane w ofercie danego Produktu Cyfrowego jako "BONUS" lub równoważne.
- Niedozwolone Treści – Treści Klienta zabronione przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym m.in. propagujące przemoc lub naruszające dobra osobiste i inne prawa osób trzecich lub Treści niezgodne z Regulaminem.
- Moderacja – działania podejmowane przez Administratora, mające na celu wykrywanie, identyfikowanie i zwalczanie Niedozwolonych Treści, w tym środki wdrażane przez Administratora, które wpływają na ich dostępność, widoczność i osiągalność Niedozwolonych Treści, w szczególności ograniczenie dostępu do Niedozwolonych Treści lub ich usunięcie, lub które wpływają na możliwość przekazywania takich informacji przez Klientów, w szczególności zawieszenie lub usunięcie konta Klienta (jeśli dotyczy) oraz zablokowanie Klientowi możliwości korzystania z Produktów Cyfrowych i/lub Społeczności.
- Subskrypcja – usługa dostępu do określonych Produktów Cyfrowych i/lub Społeczności świadczona przez Administratora na podstawie Regulaminu polegająca na udostępnieniu ich Klientowi na czas określony podczas zawierania Umowy w zamian za dokonywanie płatności cyklicznych.
- Newsletter – nieodpłatnie świadczona drogą elektroniczną usługa, dzięki której Klient może otrzymywać od Sprzedającego drogą elektroniczną uprzednio zamówione wiadomości dotyczące Serwisu i oferty Sprzedającego, w tym zwłaszcza treści o charakterze edukacyjno-marketingowym, e-booki, a także informacje o ofertach, promocjach oraz nowościach dotyczących Sprzedającego.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży, stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i ilość Produktów Cyfrowych.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu Cyfrowego lub dostępu do Społeczności zawarta pomiędzy Sprzedającym a Klientem z wykorzystaniem Serwisu.
- Sprzedający – ANALITYKUS MARCIN BŁASZKO, prowadzący działalność gospodarczą pod adresem: ul. Wilsona 58/15, 33-100 Tarnów, NIP: 6282131034, REGON: 382511061, e-mail: kontakt@notx.pl.
- Serwis – serwis internetowy dostępny pod adresem głównym
https://notx.pl
oraz jego subdomenami, za pośrednictwem którego Klient może nabyć Produkty Cyfrowe. - Regulamin – niniejszy Regulamin.
- Społeczność – dedykowane miejsce online (np. na platformie Notion lub innej wskazanej przez Sprzedającego) umożliwiające interakcję między Klientami oraz między Klientami a Sprzedającym, do którego dostęp może być częścią Produktu Cyfrowego lub osobnym Produktem Cyfrowym, na zasadach określonych w opisie Produktu i niniejszym Regulaminie.
- Produkty Cyfrowe – treści cyfrowe lub usługi cyfrowe, w szczególności kursy online, e-booki, dostęp do Społeczności, webinary, szablony, materiały edukacyjne, subskrypcje, udostępniane Klientom odpłatnie za pośrednictwem Platformy, Serwisu lub w inny sposób określony w opisie danego Produktu Cyfrowego.
- Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu Produktu Cyfrowego w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową lub pełnoletnia osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu Produktu Cyfrowego w zakresie związanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści zawartej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która składa Zamówienie na Produkty Cyfrowe oraz zawiera Umowę Sprzedaży zgodnie z niniejszym Regulaminem i przepisami prawa.
- Dostęp – uprawnienie Klienta do korzystania z zakupionych Produktów Cyfrowych na zasadach określonych w Regulaminie i opisie Produktu Cyfrowego.
§ 3. ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Administrator jest jednocześnie usługodawcą usług świadczonych drogą elektroniczną w rozumieniu Ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zm., dalej: „Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną”).
- Regulamin stanowi jednocześnie regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Administrator świadczy usługi drogą elektroniczną zgodnie z Regulaminem.
- Dla współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Administrator i w celu korzystania z Serwisu, Platformy oraz Produktów Cyfrowych, niezbędny jest sprzęt i system spełniający następujące minimalne wymagania techniczne:
- a) posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej,
- b) posiadanie lub założenie konta na wskazanej przez Administratora platformie zewnętrznej (np. Notion), jeśli jest to wymagane do korzystania z określonych Produktów Cyfrowych,
- c) przeglądarka internetowa uwzględniająca bieżące aktualizacje (np. Chrome, Firefox, Edge, Safari), z włączoną obsługą języka JavaScript,
- d) włączona obsługa cookies w przeglądarce,
- e) dostęp do Internetu,
- f) posiadanie oprogramowania umożliwiającego odczytywanie plików PDF,
- g) możliwość odtwarzania plików wideo.
- Każdy korzystający z Serwisu, Platformy, Produktów Cyfrowych i Społeczności zobowiązuje się do niepodejmowania działań, które mogłyby zagrozić ich prawidłowemu funkcjonowaniu. Korzystających obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, działania w sposób naruszający prawo czy w celu obejścia prawa, a także w sprzeczności z zasadami współżycia społecznego lub dobrymi obyczajami. Zabronione jest korzystanie z Serwisu, Platformy i Społeczności w sposób zakłócający ich funkcjonowanie lub uciążliwy dla Administratora lub osób trzecich.
- Administrator zastrzega, że korzystanie z Serwisu, Platformy, Produktów Cyfrowych i Społeczności może wiązać się ze standardowym ryzykiem związanym z wykorzystaniem sieci Internet i rekomenduje korzystającym przedsięwzięcie odpowiednich kroków w celu ich zminimalizowania (np. stosowanie aktualnego oprogramowania antywirusowego). Administrator zapewnia działanie systemu teleinformatycznego, który umożliwia korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną, w sposób uniemożliwiający dostęp osób nieuprawnionych do treści przekazu składającego się na te usługi, w szczególności przy wykorzystaniu technik kryptograficznych odpowiednich dla właściwości świadczonych usług.
- W razie planowanych przerw technicznych, modernizacji lub też w innych podobnych wypadkach, Administrator powiadomi o nich Klientów poprzez udostępnione mu adresy e-mail oraz/lub ogłosi ten fakt w Serwisie lub na Platformie.
- Treść udostępnionych Produktów Cyfrowych może ulegać zmianie i być aktualizowana w związku z aktualizacją stanu wiedzy lub zmianami technologicznymi, za co Administrator nie pobiera dodatkowych opłat od Klienta w okresie trwania Dostępu. Zmiana taka jest traktowana jako mająca na celu zachowanie zgodności Produktu Cyfrowego z Umową Sprzedaży. Jakiekolwiek inne zmiany Produktów Cyfrowych, mogą być wprowadzane w wyjątkowych okolicznościach, o czym Klient zostanie poinformowany z wyprzedzeniem.
- Rozpoczęcie korzystania z usług objętych Regulaminem (np. przeglądanie Serwisu) lub wyrażenie zgody na przestrzeganie Regulaminu przy składaniu Zamówienia jest równoznaczne z zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie przeglądania Serwisu i składania Zamówień.
- Zgoda na korzystanie z usług objętych Regulaminem (np. Newsletter) może być w każdej chwili cofnięta. Rozwiązanie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, dokonuje się poprzez zaprzestanie korzystania z tych usług lub, w przypadku Newslettera, poprzez wypisanie się z niego.
- Świadczenie usługi dostępu do funkcjonalności Serwisu (przeglądanie treści) następuje nieodpłatnie. Nabycie Dostępu do Produktów Cyfrowych (w tym ewentualnie Platformy i Społeczności) następuje odpłatnie.
- Wszystkim osobom korzystającym z Serwisu Administrator umożliwia:
- a) usługę przesyłania zamówionej informacji handlowej („Newsletter”). W celu skorzystania z usługi Newslettera, należy podać swój adres e-mail w przeznaczonym do tego formularzu w Serwisie i nacisnąć odpowiedni przycisk (np. „Zapisz się”, „Subskrybuj” lub równoważny). Usługa Newslettera świadczona jest do momentu wycofania zgody, poprzez naciśnięcie linku wyrejestrowującego zawartego w wiadomości e-mail wysyłanej w ramach Newslettera lub poprzez kontakt z Administratorem.
- Do reklamacji usług świadczonych drogą elektroniczną stosuje się odpowiednio postanowienia § 9 Regulaminu, przy czym termin na zgłoszenie reklamacji liczy się od momentu wystąpienia zdarzenia uzasadniającego złożenie reklamacji.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie, w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną, zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
§ 4. INSTRUKCJA I ZASADY KORZYSTANIA Z SERWISU NOTX.PL ORAZ Z ZAKUPIONYCH PRODUKTÓW CYFROWYCH
- Administrator umożliwia zakup Produktów Cyfrowych w Serwisie.
- Klient może nabyć Dostęp do Produktu Cyfrowego poprzez złożenie Zamówienia, klikając przycisk "Kupuję i płacę", "Opłać" lub równoważny, wówczas do zawarcia Umowy Sprzedaży dochodzi na zasadach określonych w § 5 Regulaminu.
- Zakupiony przez Klienta Dostęp do:
- a) Platformy i Produktów Cyfrowych (np. kursów, e-booków) jest dostępny dla Klienta na czas określony w opisie danego Produktu Cyfrowego lub na czas nieokreślony (co oznacza nie krócej niż na okres minimum 24 miesięcy od zawarcia Umowy Sprzedaży, chyba że opis Produktu Cyfrowego wyraźnie stanowi inaczej).
- b) Społeczności (jeśli jest oferowana jako osobny Produkt Cyfrowy lub część pakietu) jest dostępny dla Klienta przez okres wskazany w opisie Produktu Cyfrowego lub zgodnie z warunkami Subskrypcji. Po upływie tego okresu Klient może zakupić przedłużenie dostępu na kolejny okres, jeśli taka opcja jest oferowana.
- Klient może uzyskiwać dostęp do Produktów Cyfrowych i logować się do nich z maksymalnie 3 (trzech) różnych urządzeń końcowych, chyba że opis Produktu Cyfrowego stanowi inaczej.
- Klient może korzystać z Produktów Cyfrowych poprzez kliknięcie w link podany w wiadomości e-mail wysłanej po zakupie lub poprzez zalogowanie się na Platformie lub innej wskazanej przez Administratora platformie. Produkty Cyfrowe są udostępniane w sposób opisany na stronie sprzedażowej danego Produktu (np. transmisja cyfrowa, pliki do pobrania). W przypadku transmisji cyfrowej, możliwość pobrania materiałów na urządzenie końcowe Klienta zależy od specyfiki danego Produktu Cyfrowego i jest określona w jego opisie.
- Produkty Cyfrowe i Społeczność są udostępniane w najnowszej wersji, dostępnej w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży i są zgodne z Umową Sprzedaży przez cały okres ich dostępności dla Klienta. Administrator poinformuje o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności Produktów Cyfrowych i Społeczności z Umową Sprzedaży, a Klient powinien wówczas zainstalować te aktualizacje w rozsądnym terminie, w szczególności w czasie wskazanym przez Administratora. Jakiekolwiek zmiany w Produktach Cyfrowych i Społeczności, inne niż niezbędne do zachowania zgodności Produktów Cyfrowych i Społeczności z Umową, mogą być wprowadzane w wyjątkowych okolicznościach. Klient zostanie poinformowany z wyprzedzeniem o wprowadzanych zmianach.
- Jeżeli Klient nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji dostarczonych przez Administratora zgodnie z ust. 6 powyżej, Administrator nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu Cyfrowego lub Społeczności z Umową Sprzedaży wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli:
- a) poinformował Klienta o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania;
- b) niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez Administratora.
- Klient nabywa Dostęp do Produktu Cyfrowego wyłącznie dla własnego użytku prywatnego jako Konsument lub jako przedsiębiorca na prawach konsumenta. Jakiekolwiek wykorzystanie, w tym upowszechnianie, kopiowanie, modyfikowanie, odsprzedawanie, udostępnianie Produktów Cyfrowych (w całości lub części) osobom trzecim, indywidualnie lub publicznie, odpłatnie albo nieodpłatnie, bez wyraźnej pisemnej zgody Administratora, jest zabronione i uprawnia Administratora do odebrania Klientowi Dostępu, żądania zaniechania naruszeń, a także dochodzenia roszczeń o naprawienie szkody na zasadach ogólnych.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa świadczenia usług oraz w celu ochrony zgromadzonych danych, Administrator podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług. Klient winien jednak mieć świadomość, że korzystanie z usług świadczonych przez sieci informatyczne zawsze wiąże się z ryzykiem, m.in. poniesienia szkody przez działanie złośliwego oprogramowania, ataków socjotechnicznych i hakerskich. Administrator rekomenduje, by Klient zaopatrzył urządzenie, które wykorzystuje podłączając się do Internetu, w program antywirusowy i stale go aktualizował.
- Klient zobowiązany jest w szczególności do:
- a) niedostarczania i nieprzekazywania Niedozwolonych Treści,
- b) korzystania z Platformy, Produktów Cyfrowych i Społeczności w sposób niezakłócający ich funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
- c) korzystania z Platformy, Produktów Cyfrowych i Społeczności w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Administratora,
- d) korzystania z Platformy, Produktów Cyfrowych i Społeczności w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet (netykietą).
- Administrator jest uprawniony do monitorowania i Moderowania Treści Klientów w Społeczności lub innych miejscach interakcji, jeśli takie są udostępniane. Administrator nie używa narzędzi służących do automatycznego Moderowania treści, chyba że poinformuje o tym Klientów.
- Administrator umożliwia Klientom zgłaszanie obecności Niedozwolonych Treści w Produktach Cyfrowych lub Społeczności. Do zgłaszania Niedozwolonych Treści stosuje się odpowiednio postanowienia § 9 Regulaminu dotyczące Reklamacji, z zastrzeżeniem ust. 13 poniżej.
- W zgłoszeniu dotyczącym Niedozwolonych Treści Klient jest zobowiązany podać:
- a) dokładną elektroniczną lokalizację Treści (np. link URL, nazwa modułu/lekcji, data i godzina publikacji),
- b) przyczyny uznania Treści za Niedozwoloną Treść wraz z uzasadnieniem;
- c) dane kontaktowe zgłaszającego;
- d) oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
- W razie powzięcia informacji o Niedozwolonych Treściach Administrator podejmie stosowne działania mające na celu ich Moderację. W razie powzięcia jakichkolwiek informacji dających podstawę do podejrzenia, że popełniono lub może dojść do popełnienia przestępstwa Administrator zgłosi ten fakt do odpowiednich organów ścigania.
- Jeśli Administrator dysponuje danymi umożliwiającymi skontaktowanie się z Klientem, który umieścił Niedozwoloną Treść, powiadomi go o dokonanej Moderacji (np. usunięciu treści, zawieszeniu dostępu). Powiadomienie zawiera co najmniej wskazanie podstawy umownej i/lub prawnej, na której Administrator opiera swoją decyzję oraz uzasadnienie.
- Klientowi, który umieścił Niedozwoloną Treść, przysługuje prawo odwołania od decyzji Administratora, o której mowa w ust. 15 powyżej. Do składania odwołania postanowienia § 9 Regulaminu stosuje się odpowiednio.
- Administrator nie ponosi odpowiedzialności za okresową niedostępność Platformy, Produktu Cyfrowego i/lub Społeczności wywołaną przez czynniki obiektywne, w tym siłę wyższą, awarie techniczne czy też związaną z czynnikami leżącymi po stronie dostawców usług informatycznych. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za straty lub utracone korzyści spowodowane wystąpieniem awarii technicznej, o ile nie wynikają one z jego winy umyślnej. Administrator zastrzega sobie prawo do celowego, przejściowego zaprzestania świadczenia usługi ze względu na czynności konserwacyjne lub związane z modyfikacją Platformy, Produktu Cyfrowego i / lub Społeczności lub do innych koniecznych przerw technicznych. Administrator dokłada wszelkich starań ku temu, by dostęp do Platformy, Produktów Cyfrowych i / lub Społeczności był trwały i niezakłócony.
- Administrator zastrzega sobie prawo do przeniesienia całości lub części praw i obowiązków wynikających z Regulaminu oraz związanych z Platformą, Produktami Cyfrowymi i / lub Społecznościami na inny podmiot oraz podjęcia wszelkich innych dozwolonych prawem czynności związanych z nimi, z tytułu których Klientowi nie będą przysługiwać żadne roszczenia wobec Administratora, pod warunkiem, że takie przeniesienie nie pogorszy sytuacji prawnej Klienta i nie wpłynie negatywnie na realizację jego praw wynikających z Umowy Sprzedaży i Regulaminu. O zamiarze przeniesienia praw Klient zostanie poinformowany.
- Dla prawidłowego korzystania z Platformy, Produktów Cyfrowych i / lub Społeczności Klient powinien zadbać o aktualną wersję posiadanego systemu operacyjnego i przeglądarki internetowej. Administrator zaleca stosowanie najnowszych wersji popularnych przeglądarek, np. Chrome.
- Usunięcie Dostępu lub konta Klienta (jeśli dotyczy) wiąże się z utratą dostępu do wszystkich bezpłatnych i płatnych funkcjonalności oferowanych w ramach tego Dostępu lub konta, w tym do samych Produktów Cyfrowych i / lub Społeczności, zgodnie z warunkami Umowy Sprzedaży.
§ 5. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ W SERWISIE
- W celu złożenia Zamówienia w Serwisie Klient wybiera Produkt Cyfrowy, podejmując kolejne czynności techniczne na podstawie wyświetlanych komunikatów i informacji zawartych na stronie sprzedażowej, a następnie na stronie internetowej Serwisu.
- Klient w celu zakupu Produktu Cyfrowego dodaje go do tzw. koszyka. Koszyk to element Serwisu, gdzie Klient przenosi Produkty Cyfrowe, które zamierza zakupić. Klient w każdej chwili może obejrzeć zawartość koszyka, dodać bądź usunąć Produkt Cyfrowy, a także od razu przejść do procesu złożenia Zamówienia.
- W toku procesu Zamówienia Klient precyzuje szczegóły Zamówienia takie jak: imię i nazwisko, adres zamieszkania (w przypadku faktury), adres e-mail, numer telefonu (opcjonalnie), dane do faktury (jeśli dotyczy), sposób płatności i inne wymagane przez formularz. Klient w toku procesu Zamówienia nie dokonuje rejestracji konta w Serwisie, chyba że proces zakupu danego Produktu Cyfrowego tego wymaga i jest to wyraźnie wskazane.
- Podany adres e-mail jest wykorzystywany do kontaktu w procesie realizacji Zamówienia oraz do przesłania danych dostępowych do Produktu Cyfrowego. Może zostać również wykorzystany do wysyłki Newslettera, jeśli Klient wyrazi na to odrębną zgodę.
- Zamówienia przyjmowane są wyłącznie drogą elektroniczną poprzez złożenie Zamówienia z wykorzystaniem strony internetowej Serwisu lub, w wyjątkowych, uzgodnionych z Administratorem przypadkach, poprzez wiadomość e-mail na adres kontakt@notx.pl.
- Warunkiem niezbędnym do złożenia Zamówienia jest prawidłowe wypełnienie formularza Zamówienia. Zamówienie z błędnie wypełnionym formularzem może nie zostać zrealizowane.
- Warunkiem niezbędnym do złożenia Zamówienia jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja. Złożenie oświadczenia o zapoznaniu się i akceptacji Regulaminu następuje poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa w toku składania Zamówienia.
- Kupujący przed akceptacją Zamówienia (kliknięciem przycisku finalizującego zamówienie) zostanie poinformowany o:
- a) głównych cechach przedmiotu sprzedaży (Produktu Cyfrowego),
- b) łącznej cenie Produktu Cyfrowego wraz z podatkami, a także o ewentualnych innych kosztach (o ile występują),
- c) możliwości i warunkach odstąpienia od umowy (zgodnie z § 7).
- Klient wyraża wolę zawarcia Umowy Sprzedaży poprzez naciśnięcie przycisku „Kupuję i płacę”, „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” lub innego równoważnego przycisku jednoznacznie informującego o konieczności dokonania płatności.
- Złożenie Zamówienia nie jest równoważne z zawarciem Umowy Sprzedaży, lecz stanowi złożenie przez Klienta oferty zawarcia takiej umowy.
- Umowa Sprzedaży zostaje zawarta w chwili przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Sprzedającego, o czym Klient jest informowany poprzez wiadomość e-mail potwierdzającą dokonanie zakupu i otrzymanie płatności. Wiadomość ta zawiera również potwierdzenie złożonych przez Klienta oświadczeń, w tym ewentualnej zgody na dostarczenie treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i informacji o utracie prawa odstąpienia.
- Zamówienia są realizowane niezwłocznie, zazwyczaj w ciągu kilku minut od zaksięgowania na rachunku bankowym Sprzedającego wpływu środków z tytułu ceny z Umowy Sprzedaży bądź otrzymania przez Sprzedającego potwierdzenia zapłaty od operatora płatności, nie później jednak niż w terminie 24 godzin roboczych.
- Realizacja Zamówienia na Produkt Cyfrowy następuje poprzez nadanie Dostępu do Platformy, przesłanie plików lub danych dostępowych do Produktu Cyfrowego (w tym ewentualnie do Społeczności) na adres e-mail wskazany przez Klienta w formularzu Zamówienia. Dostęp do Produktu Cyfrowego uważa się za dostarczony w chwili, gdy dane dostępowe zostały wysłane Klientowi na wskazany przez niego adres e-mail lub gdy Produkt Cyfrowy został mu udostępniony na Platformie lub w inny określony sposób.
- Cena Produktu Cyfrowego podawana jest w polskich złotych (PLN) i zawiera podatek VAT (cena brutto). Cena podana przy Produkcie Cyfrowym jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów Cyfrowych znajdujących się w Serwisie, wprowadzania nowych Produktów Cyfrowych, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach Serwisu, stosowania unikalnych kodów promocyjnych. Uprawnienie powyższe nie ma wpływu na cenę Produktu Cyfrowego w Zamówieniach złożonych przed datą wejścia w życie zmiany ceny lub warunków akcji promocyjnych.
- Do każdego zakupu dokonanego przez Klienta, na jego żądanie wyrażone w formularzu zamówienia lub poprzez kontakt e-mail, dołączany jest dowód zakupu w postaci faktury VAT (lub faktury bez VAT w przypadku podatnika zwolnionego z VAT) przesyłany drogą elektroniczną na wskazany adres e-mail. Domyślnie wysyłane jest potwierdzenie zakupu. Aby otrzymać fakturę, Klient powinien podać niezbędne dane.
- Klient może dokonać płatności ceny za zakupione Produkty Cyfrowe w następujący sposób:
- a) płatność kartą kredytową/debetową poprzez elektroniczny system płatności (np. Stripe.com),
- b) szybkie płatności internetowe (tzw. pay-by-link, w tym BLIK) za pośrednictwem operatora płatności,
- c) płatność przelewem tradycyjnym na podstawie danych otrzymanych po złożeniu zamówienia lub na podstawie proformy (jeśli taka opcja jest udostępniona).
- W przypadku zakupu Produktu Cyfrowego z Dostępem na czas nieokreślony (np. "dożywotni"), Sprzedający zobowiązuje się do zapewnienia działania usługi przez okres minimum 24 miesięcy, zgodnie z § 4 ust. 3 lit. a). W przypadku planowanego zakończenia utrzymywania usługi przed upływem minimalnego gwarantowanego okresu dostępności określonego w opisie Produktu Cyfrowego lub Regulaminie, Sprzedający, o ile to możliwe, poinformuje o tym Klienta z odpowiednim wyprzedzeniem i może zaproponować alternatywne rozwiązania lub, jeśli to niemożliwe, zwróci Klientowi cenę w proporcjonalnej wysokości do pozostałego niewykorzystanego okresu Dostępu, chyba że opis Produktu Cyfrowego lub odrębne ustalenia stanowią inaczej.
§ 6. PRZEDSPRZEDAŻ PRODUKTÓW CYFROWYCH
- Administrator może prowadzić przedsprzedaż Produktów Cyfrowych.
- Przedsprzedaż umożliwia zamówienie Produktu Cyfrowego przed jego oficjalną premierą lub udostępnieniem pełnej wersji, często w specjalnej, niższej cenie.
- Przedsprzedażą może zostać objęty Produkt Cyfrowy: nowy, aktualizowany, lub taki, który dopiero ukaże się w ofercie Serwisu.
- Przewidywany termin dostępności Produktów Cyfrowych objętych przedsprzedażą oraz szczegółowe warunki przedsprzedaży (np. zakres udostępnianych materiałów, etapy dostarczania) znajdują się w opisie danego Produktu Cyfrowego na stronie sprzedażowej w Serwisie.
- Przedsprzedaż nie może być łączona z innymi promocjami lub kodami rabatowymi, chyba że warunki konkretnej oferty przedsprzedaży stanowią inaczej.
- Zakupiony podczas przedsprzedaży Produkt Cyfrowy jest realizowany (np. udostępniany na Platformie, przesyłane są pliki) w terminach i na zasadach zgodnych z opisem oferty przedsprzedaży. Klient jest świadomy, że pełna zawartość Produktu Cyfrowego może być dostarczana etapami lub w późniejszym, określonym terminie.
§ 7. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY
- Zgodnie z art. 38 pkt 13 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedającego o utracie prawa odstąpienia od umowy i przyjęciu tego do wiadomości przez Konsumenta, a Sprzedający przekazał Konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy zgodnie z § 5 ust. 11 Regulaminu.
- Mimo powyższego ustawowego wyłączenia, Sprzedający przyznaje Klientowi będącemu Konsumentem dodatkowe, umowne prawo do rezygnacji z zakupionego Produktu Cyfrowego. Klient może odstąpić od Umowy Sprzedaży Produktu Cyfrowego kupionego w Serwisie bez podania przyczyny w ciągu maksymalnie 30 (trzydziestu) dni od daty jego otrzymania (tj. od daty udzielenia Dostępu lub przesłania Produktu Cyfrowego). Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu na adres siedziby Sprzedającego (ANALITYKUS MARCIN BŁASZKO, ul. Wilsona 58/15, 33-100 Tarnów) lub na adres e-mail: kontakt@notx.pl. Wzór oświadczenia o odstąpieniu może być udostępniony przez Sprzedającego, jednak jego użycie nie jest obowiązkowe.
- W przypadku skorzystania z umownego prawa odstąpienia, o którym mowa w ust. 2, Umowę Sprzedaży uważa się za niezawartą, a Dostęp do Produktu Cyfrowego zostanie Klientowi cofnięty.
- Wszelkie zwroty należności wynikające z ust. 2 będą regulowane przez Sprzedającego nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, za pomocą takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Prawo do odstąpienia, o którym mowa w ust. 2, nie przysługuje, jeżeli Klient w znacznym stopniu wykorzystał Produkt Cyfrowy (np. pobrał większość materiałów, ukończył znaczną część kursu online), co zostanie ocenione indywidualnie przez Sprzedającego, lub jeśli Produkt Cyfrowy został dostosowany do indywidualnych potrzeb Klienta.
§ 8. ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAJĄCEGO (ZGONOŚĆ PRODUKTU CYFROWEDEGO Z UMOWĄ)
- Sprzedający ma obowiązek dostarczenia Klientowi Produktu Cyfrowego zgodnego z Umową Sprzedaży. Sprzedający jest odpowiedzialny względem Klienta będącego Konsumentem za brak zgodności Produktu Cyfrowego z Umową Sprzedaży, który istniał w chwili jego dostarczenia i ujawnił się w ciągu 2 (dwóch) lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu Cyfrowego z Umową Sprzedaży, który ujawnił się przed upływem roku od chwili jego dostarczenia, istniał w chwili jego dostarczenia.
- Domniemanie określone w ust. 1 nie ma zastosowania, jeżeli:
- a) środowisko cyfrowe Klienta nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi (§ 3 ust. 3), o których Sprzedający poinformował go w sposób jasny i zrozumiały przed zawarciem Umowy Sprzedaży;
- b) Klient, poinformowany w jasny i zrozumiały sposób przed zawarciem Umowy Sprzedaży o obowiązku współpracy ze Sprzedającym, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności Produktu Cyfrowego z Umową Sprzedaży w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska cyfrowego Klienta, nie wykonuje tego obowiązku.
- Jeżeli Klient nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji dostarczonych przez Sprzedającego zgodnie z § 4 ust. 6, Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu Cyfrowego z Umową Sprzedaży wynikający wyłącznie z braku tej aktualizacji, jeżeli:
- a) poinformował Klienta o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania;
- b) niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez Sprzedającego.
- Powyższe uprawnienia z tytułu braku zgodności Produktu Cyfrowego z Umową Sprzedaży przysługują tylko Klientom będącym Konsumentami. W stosunkach między Sprzedającym a Klientem niebędącym Konsumentem, odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne Produktu Cyfrowego jest wyłączona (art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego), chyba że co innego wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
- Konsument, w przypadku stwierdzenia braku zgodności Produktu Cyfrowego z Umową Sprzedaży, ma możliwość złożenia Sprzedającemu żądania (reklamacji) wynikającego z tego tytułu. Reklamację wnosi się na zasadach określonych w § 9 Regulaminu. Zaleca się zgłoszenie braku zgodności w ciągu roku od dnia jego zauważenia.
- W zakresie reklamacji Konsument może realizować uprawnienia przyznane mu przez przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w szczególności żądanie doprowadzenia Produktu Cyfrowego do zgodności z umową, a gdy to niemożliwe lub nadmiernie kosztowne – oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy (o ile brak zgodności jest istotny).
- W przypadku odstąpienia przez Konsumenta od Umowy Sprzedaży z powodu braku zgodności Produktu Cyfrowego z umową, Sprzedający może uniemożliwić mu dalsze korzystanie z tego Produktu Cyfrowego, w szczególności poprzez zablokowanie Dostępu.
§ 9. REKLAMACJE
- Żądania wynikające z braku zgodności Produktu Cyfrowego z umową, o których mowa w § 8 Regulaminu, jak również inne reklamacje dotyczące funkcjonowania Serwisu, Platformy lub świadczonych usług, w tym nieprawidłowości techniczne dotyczące ich działania, mogą być zgłaszane:
- a) listownie na adres: ANALITYKUS MARCIN BŁASZKO, ul. Wilsona 58/15, 33-100 Tarnów, z dopiskiem: „Reklamacja NOTX.PL”;
- b) poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: kontakt@notx.pl, w tytule wpisując „Reklamacja NOTX.PL”.
- Reklamacja powinna zawierać co najmniej: imię i nazwisko lub firmę zgłaszającego, adres e-mail (lub adres korespondencyjny), datę zakupu lub wystąpienia problemu, dokładny opis i wskazanie okoliczności stanowiących podstawę reklamacji (np. nazwa Produktu Cyfrowego, opis wady/problemu) oraz, w miarę możliwości, dowody potwierdzające zgłaszane nieprawidłowości (np. zrzuty ekranu). Jeśli reklamacja dotyczy konkretnego Produktu Cyfrowego, należy podać jego nazwę.
- Sprzedający po otrzymaniu prawidłowo złożonej reklamacji, ustosunkuje się do niej w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych od dnia jej doręczenia. Odpowiedź na reklamację jest udzielana pisemnie za pośrednictwem poczty elektronicznej na wskazany przez Klienta adres e-mail lub listownie, jeśli Klient o to wnosił.
- Po wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego zgłaszającemu reklamację przysługuje prawo do dochodzenia nieuwzględnionych roszczeń w sądzie powszechnym właściwym miejscowo według przepisów kodeksu postępowania cywilnego.
- Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
Konsument posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: złożenie wniosku o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego, wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, lub może skorzystać z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Platforma ODR: Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich), Sprzedający informuje, iż pod adresemhttp://ec.europa.eu/consumers/odr
dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§ 10. OPINIE KLIENTÓW
- Na stronach Serwisu prezentujących Produkty Cyfrowe Sprzedający może umieszczać opinie Klientów o tych Produktach Cyfrowych.
- Publikowane opinie Klientów pochodzą od osób, które faktycznie nabyły dany Produkt Cyfrowy. Sprzedający dokłada starań, aby weryfikować, czy opinie pochodzą od jego Klientów, np. poprzez zbieranie opinii za pośrednictwem dedykowanych formularzy po zakupie, z korespondencji e-mail prowadzonej z Klientem po dokonaniu zakupu, lub z zamkniętych grup lub Społeczności przeznaczonych wyłącznie dla Klientów danego Produktu Cyfrowego (np. na platformie Notion lub innych wskazanych przez Sprzedającego).
- Dostęp do zamkniętej grupy lub Społeczności dotyczącej danego Produktu Cyfrowego Klient otrzymuje po jego zakupie w Serwisie. Osoby niebędące Klientami nie mają dostępu do takiej grupy lub Społeczności, z której mogłyby pochodzić weryfikowalne opinie.
- Opinie zamieszczane są na stronach Serwisu tylko po uprzednim uzyskaniu zgody Klienta na ich publikację (np. poprzez akceptację warunków formularza opinii lub wyrażenie zgody w korespondencji). Zgoda może obejmować anonimizację danych Klienta lub publikację opinii wraz z imieniem lub pseudonimem.
- Klient ma prawo w każdym czasie wycofać zgodę na publikację swojej opinii. W celu wycofania zgody Klient powinien skontaktować się z Administratorem za pośrednictwem adresu e-mail: kontakt@notx.pl. Udzielenie odpowiedzi i podjęcie działań w celu usunięcia opinii (o ile to technicznie możliwe bez nadmiernych trudności) jest realizowane w terminie do 7 (siedmiu) dni roboczych od otrzymania prośby.
§ 11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Administratorem danych osobowych Klientów Serwisu oraz osób korzystających z Newslettera jest ANALITYKUS MARCIN BŁASZKO z siedzibą w Tarnowie (33-100) przy ul. Wilsona 58/15. Dane osobowe przetwarzane są na zasadach opisanych w Polityce Prywatności dostępnej pod adresem:
https://notx.pl/polityka-prywatnosci/
. - W celu uzyskania informacji na temat użytkowania Serwisu, Produktów Cyfrowych lub świadczonych w oparciu o Regulamin usług, należy skontaktować się z Administratorem za pośrednictwem adresu e-mail: kontakt@notx.pl. Odpowiedzi będą udzielane w miarę możliwości niezwłocznie, zazwyczaj w terminie do 7 (siedmiu) dni roboczych.
- Postanowienia Regulaminu dotyczące przetwarzania danych osobowych stosuje się również do sytuacji, gdy Klient podaje swoje dane osobowe w celu zapisania się na Newsletter lub w innych formularzach kontaktowych w Serwisie.
- Rozstrzygnięcie ewentualnych sporów powstałych między Sprzedającym a Klientem, który nie jest Konsumentem, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedającego.
- W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu Cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Ustawy o prawach konsumenta oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
- Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn, takich jak zmiana przepisów prawa, zmiana danych Administratora, zmiana funkcjonalności Serwisu, wprowadzenie nowych Produktów Cyfrowych lub usług, zmiana warunków technicznych świadczenia usług, względy bezpieczeństwa, konieczność dostosowania Regulaminu do zmieniającej się oferty. O każdej zmianie Regulaminu Administrator poinformuje Klientów posiadających Dostęp do Produktów Cyfrowych o charakterze ciągłym (np. subskrypcje, dostęp długoterminowy) oraz użytkowników Newslettera poprzez przesłanie informacji na podany adres e-mail co najmniej 14 dni przed wejściem zmian w życie. Zmieniony Regulamin zostanie również opublikowany na stronie Serwisu. Zmiany Regulaminu nie będą naruszać praw nabytych przez Klientów przed wejściem zmian w życie, w szczególności warunki Umów Sprzedaży zawartych przed zmianą Regulaminu pozostają bez zmian. Jeżeli Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu, ma prawo wypowiedzieć umowę o świadczenie usług o charakterze ciągłym (np. subskrypcję) lub zrezygnować z Newslettera.
- Regulamin obowiązuje od dnia 4 czerwca 2025 roku.